Malá úvaha nad affiliatem
V tomto článku se zamýšlím nad růstém affiliatu u nás.
Před pár týdny Štefan Kuska na svém blogu zveřejnil článek Jak je na tom český affiliate marketing? Pod článkem, ale i mimo něj se na toto téma spustila velká diskuze. Nejvíc se diskutovalo na téma kolik lidí v čechách může affiliate dobře uživit. Mě z diskuze vyplynulo, že většina lidí bere affiliate weby (jiné kanály kde se užívá affiliate marketing), jako nějaké lepší MFA weby. Zkrátka affilák objeví nějaký produkt a na onen produkt, nebo skupinu produktů začne tvořit web. Pokud nejde o TOP konkurenční niku, tak není problém se v SERPu dostat na TOP pozice a tím pádem přeskočit eshopy, které produkty nabízejí. Někdy mě udivuje jak si eshopy nechávají snadno krást organický traffic, když vemu jaké možnosti provozovatelé eshopů mají. Výrobky si mohou nafotit, osahat, mají informace od výrobců, zákazniků, dlouholeté zkušenosti v oboru a přitom stále mi přijdou eshopy jen “sprostými” katalogy zboží. Ale to je úvaha na jiný článek, zpět k affiliatu. Zkrátka myslím si, že současná úvaha affiláků je najít produkt, co nejvyšší provizi a na to téma vytvořit web. Tzn. dělat konkurenci domovskému eshopu. Pak je mi jasné, že příjmy z affiliatu nemohou růst v čechách do nekonečna. Jenže já osobně si myslím, že affiliate může solidně vyrůst nad rámec hledanosti KW, když partneři budou přivádět traffic, který o daném produktu, nebo možností třeba nic neví. Je jasné, že tento traffic nebude tak konverzní. Ale je víc pravděpodobné, že onen traffic bude více loajalnější původnímu zdroji a vítězem budou všechny tři strany.
Aby jsem to shrnul v realu, který sice není idealní, ale pro názornou ukázku postačující. Web www.cestujlevne.com přeposíla traffic, který prvotně nejspíš neplánoval dovolenou do vybrané destinace. Ale traffic se rozhodl že by do dané země mohl letět, až když objevili zajímavou cenu za letenku. Tzn. vítězem jsou všechny tři zůčastněné strany.
Díky takové strategie mohou affiláci nechát vyrůst eshopy, nebo produkty i nad rámec běžné poptávky a tím pádem může růst celkový příjem z affiliatu.
Je mi jasné, že hodně affiláku takové web má, ale stále si myslím že převažují weby, které dolují traffic, který je již rozhodnut. Sám několik takových webů mám.
Aby jsem to shrnul v realu, který sice není idealní, ale pro názornou ukázku postačující. Web www.cestujlevne.com přeposíla traffic, který prvotně nejspíš neplánoval dovolenou do vybrané destinace. Ale traffic se rozhodl že by do dané země mohl letět, až když objevili zajímavou cenu za letenku. Tzn. vítězem jsou všechny tři zůčastněné strany.
Díky takové strategie mohou affiláci nechát vyrůst eshopy, nebo produkty i nad rámec běžné poptávky a tím pádem může růst celkový příjem z affiliatu.
Je mi jasné, že hodně affiláku takové web má, ale stále si myslím že převažují weby, které dolují traffic, který je již rozhodnut. Sám několik takových webů mám.
Autor: Turek Vydáno: 9.4.2014 14:28 Přečteno: 6750x Hodnocení: 2 (hodnoceno 3x) |
Vaše hodnocení: |
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.